Polityka rachunkowości to bardzo ważny dokument w jednostkach sektora publicznego, przy sporządzaniu którego należy uwzględnić przepisy szczególne ustawy o finansach publicznych wraz z rozporządzeniami wykonawczymi.

Odpowiadając na potrzeby rynku uruchamiamy nowy obszar naszej działalności:

Opracowanie polityki rachunkowości w oparciu o indywidualne oczekiwania i potrzeby Klienta. Cena usługi będzie ustalana indywidualnie.

Cena minimalna 2 000 zł.

Obowiązek stworzenia polityki rachunkowości, jak i obowiązek późniejszych aktualizacji takiego dokumentu spoczywa na kierowniku jednostki.

Strona główna » Szkolenia » Szkolenia archiwum

Szkolenia archiwum

Podzielona płatność, VAT i CIT, zmiany w JPK na 2018 rok Rachunkowość i gospodarka finansowa samorządowych zakładów budżetowych oraz sporządzaniu sprawozdań budżetowych i finansowych za rok 2017
2017-09-20

--SZKOLENIE--
Podzielona płatność, VAT i CIT, zmiany w JPK na 2018 rok
Rachunkowość i gospodarka finansowa samorządowych zakładów budżetowych
oraz
sporządzaniu sprawozdań budżetowych i finansowych za rok 2017
ZAKOPANE
20-22.09.2017
Hotel Belvedere
Ul. Droga Do Białego 3
Cel szkolenia Celem niniejszego szkolenia jest praktyczne omówienie zmian, które dotyczą rozliczania VAT i CIT, w tym także mechanizmu podzielonej płatności VAT, jak również aktualnych problemów dotyczących np. rozpoznawania obowiązku podatkowego w samorządowych zakładach budżetowych. A także Prezentacja zagadnień wybranych z szeroko rozumianej rachunkowości budżetowej samorządowych zakładów budżetowych
W programie szkolenia przewidziano szczegółowe omówienie mechanizmu korekt wieloletnich w VAT, także pod kątem korygowania VAT od inwestycji przekazanych przez gminę/jednostki gminy.
Program szkolenia uwzględnia także najbliższe planowane zmiany w przepisach podatkowych, których wejście w życie przewidziano na styczeń 2018 r.
Szkolenie jest dedykowane wyłącznie tej grupie docelowej i odnosi się do kwestii praktycznych tej specyfiki działalności.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do kierowników, głównych księgowych i specjalistów działów finansowo-księgowych, komórek zajmujących się rozliczeniem podatków w zakładach budżetowych.
Metodologia:
Dbamy o to aby szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności. Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie – ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

Dzień Pierwszy 20.09.2017 – Przyjazd, rejestracja uczestników, uroczysta kolacja

Program szkolenia:
CZĘŚĆ PIERWSZA strat 9:00:
1. PODZIELONA PŁATNOŚĆ i inne zmiany w VAT od 2018 r.
1. Podzielona płatność – nowela VAT 2018 w Polsce
a. dobrowolna czy obowiązkowa?
b. jak się przygotować?
c. co tak naprawdę się zmieni w firmie?
d. co podatnik może zyskać dzięki split payment?
2. Rachunek VAT
a. jak otworzyć rachunek VAT?
b. co to jest „dedykowany komunikat przelewu”?
c. czy każdy bank komercyjny będzie obsługiwał rachunek VAT?
d. jak rozliczyć transakcję przy zastosowaniu split payment?
e. w jaki sposób kontrahent opłacać będzie faktury?
f. do kogo należą środki zgromadzone na rachunku VAT?
g. czy można skorzystać ze środków zgromadzonych na rachunku VAT?
h. egzekucja z rachunku VAT
3. Odpowiedzialność za rozliczenia w trybie split payment
a. co się stanie jeśli kontrahent źle opłaci fakturę?
b. co się stanie jeśli kontrahent w ogóle nie zapłaci za fakturę?
c. czy podatnicy VAT zwolnieni także stosować będą split payment?
d. czy osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej także obejmie podzielona płatność?
4. Formy płatności transkacji handlowych a split payment
a. przelew bankowy
b. płatność kartą
c. rozliczenie gotówkowe
d. barter
e. kompensata
f. płatność w ratach
g. odroczona płatność
5. Zmiany w sposobie rozliczeń VAT po wprowadzeniu split payment
a. prawo do odliczenia VAT
b. VAT-7
c. termin zwrotu VAT
d. zasilanie i obciążanie rachunku VAT
e. kontrola bieżąca organu podatkowego
f. audyt planowany organu podatkowego
g. split payment a odwrotne obciążenie
h. split payment a transakcje międzynarodowe
2. VAT – rozliczenia bieżące i korekty
1. Prewspółczynnik i struktura – raz jeszcze?
 kwalifikacja zakupów pod kątem odliczenia
 sposób kalkulacji prewspółczynnika i struktury od 2018 r.
2. Korekty wieloletnie VAT w samorządzie
 korekta roczna
 korekta 12 miesięczna – przykłady
 korekta 60 miesięczna – przykłady
 korekta 120 miesięczna – przykłady
 korekta 5 letnia – przykłady
 korekta 10 letnia – przykłady
3. Przekazywanie inwestycji między jednostkami organizacyjnymi gminy a VAT
4. Sprzedaż środka trwałego w okresie korekt VAT
3. JPK w 2018 r. – dalsze zmiany przepisów
4. CIT I PIT 2017/2018
1. Nieściągalne wierzytelności w CIT – zmiany po wejściu w życie nowej ustawy prawo restrukturyzacyjne,
2. Przychody z tytułu nielegalnego poboru mediów,
3. Zaliczki, przedpłaty (w tym na prognozowane zużycie) a przychody podatkowe,
4. Wierzytelności, jako koszty uzyskania przychodów
1. odpisy aktualizujące,
2. wierzytelności przedawnione, umorzone oraz odpisane jako nieściągalne,
3. sprzedaż wierzytelności.
4. Wierzytelności. Wierzytelności przedawnione. Wierzytelności umorzone. Odpis aktualizujące. Wierzytelności odpisane jako nieściągalne. Straty z tytułu zbycia wierzytelności. W kwocie brutto czy netto? Straty z tytułu zbycia przedawnionych wierzytelności. Znaczenie uprawdopodobnienia oraz udokumentowania.
5. Kary umowne oraz odszkodowania. Rozwiązanie umowy najmu przed terminem.
6. Odsetki od pożyczek (kredytów) od podmiotów powiązanych. Niedostateczna kapitalizacja. Metoda alternatywna dla niedostatecznej kapitalizacji. Jak ustalać pośrednie powiazania kapitałowe? Jak ustalać kapitały własne? Jak wybrać oraz zrezygnować z metody alternatywnej?
Pytania i odpowiedzi Uczestników.

Szkolenie prowadzi:
Dr Ewelina Skwierczyńska
Menadżer zespołu podatkowego obsługi sektora publicznego w dużej Spółce doradztwa podatkowego; doktor nauk prawnych w specjalizacji prawo finansowe, absolwentka dwóch fakultetów na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa
podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących podatku od towarów i usług oraz rozliczeń podatkowych podmiotów sektora publicznego, w tym samorządowego. Autorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu prawa podatkowego. Wykładowca akademicki (prawo podatkowe, procedura podatkowa, prawo finansowe, prawo finansów publicznych, finanse samorządowe). Nieetatowy pracownik Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, prowadzi studia podyplomowe. Szkoleniowiec współpracujący z: DK Szkolenia, Regionalna Izba Obrachunkowa, Wektor Wiedzy, Krajowa Izba Podatkowa, Finanse Publiczne, TaxA Consulting, Vulcan, Presscom, FRW Media Group, AKK, B&K Doradztwo i wielu innych.

CZĘŚĆ DRUGA start 9:00:
1. Zasady gospodarki finansowej samorządowych zakładów budżetowych
2. Plan finansowy i jego realizacja z uwzględnieniem zachowania płynności finansowej jako podstawa gospodarki finansowej samorządowych zakładów budżetowych w kolejnych następujących po sobie latach budżetowych
3. Odpowiedzialność kierownika jednostki za gospodarkę finansową i sprawozdawczość budżetowa i finansową
4. Interpretacja zapisów na koncie 800 – fundusz jednostki w celu prawidłowego sporządzenia sprawozdania budżetowego RB30S oraz sprawozdań finansowych
5. Zasada memoriału jako postawa sporządzania wszystkich sprawozdań w samorządowym zakładzie budżetowym
6. Wycena aktywów i pasywów na dzień bilansowy z uwzględnieniem wyników inwentaryzacji majątku
7. Sporządzanie sprawozdań finansowych za rok 2017
8. Funkcja konta 740 – koszty inwestycji samorządowych zakładów budżetowych finansowych ze środków własnych samorządowego zakładu budżetowego
9. Zgodność sprawozdania budżetowego RB30-S ze sprawozdaniami finansowymi (RZiS, i bilansem)
10. VAT w ewidencji księgowej po centralizacji
Program zostanie zrealizowany w oparciu o przygotowane zadanie problemowe „Od planu do sprawozdania” na konkretnych danych liczbowych z uwzględnieniem zagadnienie płynności finansowej zakładu na przestrzeni lat
Szkolenie prowadzi:

Jolanta Skuza
Wieloletnia główna księgowa jednostki sektora finansów publicznych (obecnie zastępca dyrektora w jednostce budżetowej), autorka publikacji z zakresu rachunkowości samorządowych zakładów budżetowych.

KOSZT SZKOLENIA:
1400 zł netto/brutto – cena szkolenia zawiera : 2x nocleg w pokoju dwu-osobowym, serwis kawowy w trakcie szkoleń, 2x lunch, 2x kolacja materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu, konakt z wykładowcą po szkoleniu
235 zł – dopłata do pokoju jednoosobowego (ilość pokoi ograniczona)
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszenia na numer faksu 33 487 69 05 lub drogą mailową na adres zgloszenia@dkszkolenia.pl bądź też wypełnienie formularza online na stronie www.dkszkolenia.pl oraz dokonanie płatności na podstawie wystawionej przez organizatora faktury pro-forma
Liczba miejsc ograniczona (decyduje kolejność przesyłania zgłoszeń)! Proszę o przesyłanie zgłoszeń do 07.07.2017