Polityka rachunkowości to bardzo ważny dokument w jednostkach sektora publicznego, przy sporządzaniu którego należy uwzględnić przepisy szczególne ustawy o finansach publicznych wraz z rozporządzeniami wykonawczymi.

Odpowiadając na potrzeby rynku uruchamiamy nowy obszar naszej działalności:

Opracowanie polityki rachunkowości w oparciu o indywidualne oczekiwania i potrzeby Klienta. Cena usługi będzie ustalana indywidualnie.

Cena minimalna 2 000 zł.

Obowiązek stworzenia polityki rachunkowości, jak i obowiązek późniejszych aktualizacji takiego dokumentu spoczywa na kierowniku jednostki.

Strona główna » Szkolenia » Szkolenia archiwum

Szkolenia archiwum

SZKOLENIA 2013 - GDZIE BĘDZIEMY
2013-12-10

WARSZTATY

Gospodarka finansowa, rachunkowość  i sprawozdawczość samorządowego zakładu budżetowego

Koszt szkolenia:

350 zł

Program szkolenia:

Rozpoczęcie godzina 10:00

Studium przypadku

z uwzględnieniem  najczęściej popełnianych błędów

w prowadzeniu ewidencji księgowej

oraz  ich wpływu na sprawozdanie budżetowe (Rb30-S)

oraz na sprawozdania  finansowe (bilans, rachunek zysków i strat)

 

  1. Stan środków obrotowych- jego odzwierciedlenie w funduszu jednostki oraz prezentacja w sprawozdaniach finansowych ( w bilansie i rachunku zysków i strat)
  2. Nadwyżka środków obrotowych:
  • Ujęcie w ewidencji księgowej zwolnienia z odprowadzenia nadwyżki
  • Faktyczny stan środków w obrotowych jako podstawa do ustalenia nadwyżki środków obrotowych
  • Nadwyżka środków obrotowych – prezentacja w bilansie i rachunku zysków i strat w przypadku:
  1. braku zwolnienia z odprowadzenia nadwyżki
  2. w przypadku zwolnienia z odprowadzenia nadwyżki stanu środków obrotowych
  3. Wpływ amortyzacji środków trwałych na fundusz jednostki oraz stan środków obrotowych w zależności od źródła finansowania
  4. Wybrane zagadnienia ewidencji środków trwałych oparte o pytania nadesłane do Wykładowcy (ulepszenie środków trwałych, likwidacja środków trwałych niecałkowicie zamortyzowanych, odzyskanie części środka trwałego likwidowanego niezamortyzowanego, całkowicie zamortyzowanego, zaniechanie inwestycji)
  5.  Wybrane zagadnienia zamknięcia roku 2013 w aspekcie rachunkowym i podatkowym:
  • Rozliczenia międzyokresowe  przychodów i kosztów– zdarzenia na przełomie okresów
  • Odpisy aktualizujące należności
  • Odsetki naliczone a niezapłacone

 

Materiały są opracowane w oparciu o rzeczywiste dane, ze szczególnym wskazaniem konsekwencji wynikającej z popełnienia błędu w kolejnych następujących po sobie latach

 

  1. Omówienie uchwały NSA i FPS1/13 w Składzie Siedmiu Sędziów z dnia 24 czerwca 2013  w sprawie podatku od towarów i usług w Gminie i jej jednostkach w aspekcie skutków dla działalności samorządowego zakładu budżetowego.

Cena Obejmuje:

Materiały szkoleniowe, lunch, słodki poczęstunek