790-665 -976
Grafika : drukuj / nie drukuj

Szkolenia archiwum

PODATKI 2020 w Zakładzie Budżetowym ORAZ ABC finansów Samorządowego Zakładu Budżetowego w praktyce. Analiza aspektów prawnych, finansowych i organizacyjnych
2020-03-02

Część 1 – 03.03.2020

szkolenie obejmujące swym zakresem całość nowelizacji na 2020 r. Lata 2019-2023 niosą szereg rewolucyjnych zmian w prawie podatkowym, o których musi wiedzieć absolutnie każdy podatnik – zarówno wielka korporacja, średnie przedsiębiorstwo produkcyjne lub usługowe, ale także mała i mikro firma – zmiany dotkną bowiem wszystkich kategorii podatników. Nowelizacja została ujęta w kilkunastu ustawach zmieniających, co dodatkowo utrudnia zapoznanie się ze wprowadzanymi przepisami.

Podatek VAT

  1. Biała lista kont – zmiana od września 2019 r. wdrażana we wrześniu i od stycznia 2020 r. – aspekty praktyczne
  2. Split payment jako obowiązek po likwidacji odwrotnego obciążenia – dalsze zmiany od 1 kwietnia 2020 r.:
  3. E-paragon i nowa kasa fiskalna – aspekty samorządowe
  4. Nowa matryca stawek podatku VAT – zmiana od 1 kwietnia 2020 r.
  5. Zmiany w zakresie rozliczania deklaracji i JPK – zmiany od 1 kwietnia 2020 r. oraz od 1 lipca 2020 r.
  6. Prewspółczynnik po wyrokach sądów administracyjnych

PIT i CIT

  1. Zmiany Ustawy o CIT wprowadzane nowelizacjami w trakcie 2019 r.:
    • Ustawa o zapobieganiu zatorom płatniczym – nowe wyłączanie z KUP:
      • Konieczność wyłączania z KUP po 60 dni od terminu płatności;
      • Możliwość wyłączenia z przychodów podatkowych – kto i w jakich przypadkach;
      • Długie terminy płatności a skutki podatkowe po zmianach przepisów;
      • Wyłączanie z KUP po 60 dniach a stosowanie uregulowań ustawy o VAT i 90 dniowego terminu na korektę podatku naliczonego;
      • Późniejsza zapłata należności a rozliczenia podatkowe;
      • Rekompensata w wysokości 40 EUR – stosowanie w praktyce po zmianach
    • Problemy praktyczne związane z zasadami zapłat i wyłączaniem z KUP wydatków z uwagi na sposób (formę) zapłaty:
      • Zapłata na indywidualny rachunek bankowy nadany przez Sprzedającego – funkcjonowanie tzw. simpów;
      • Potrącenie i kompensata a ograniczenie KUP;
      • Zapłata w związku z zajęciem komorniczym, zajęciem przez US a konsekwencje podatkowe;
      • Funkcjonowanie faktoringu;
      • Zapłata osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą nie posiadającym rachunku bankowego
      • Zapłata za pomocą karty płatniczej, PayU itp. a rozliczanie KUP
  2. Zmiana w zakresie zwolnienia od podatku PIT do 26 roku życia
  3. Obniżenie stawki podatku dochodowego do 17%
  4. Podwyższenie kosztów uzyskania przychodów
  5. Rozliczanie przekroczenia progu od 2020 r. – zmiana uchwalona w 2018 r. i obowiązująca od 2020 r.
    • Limit stawki 17% i 32%;
    • Kwota dochodu objęta stawką podstawową i 32%;
    • Dotychczasowa zasada: wyższa stawka podatku od miesiąca następnego;
    • Zmiana zasady: obliczanie od faktycznie przekroczonej kwoty – także w trakcie miesiąca;
  1. Schematy podatkowe a zmiany w podatku PIT
  2. Pytania i odpowiedzi – dyskusja uczestników.

Szkolenie prowadzi:

Dr Ewelina Skwierczyńska

Menadżer zespołu podatkowego obsługi sektora publicznego w dużej Spółce doradztwa podatkowego; doktor

nauk prawnych w specjalizacji prawo finansowe, absolwentka dwóch fakultetów na Wydziale Prawa,

Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu

polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących podatku od

towarów i usług oraz rozliczeń podatkowych podmiotów sektora publicznego, w tym samorządowego. Autorka

kilkudziesięciu publikacji z zakresu prawa podatkowego. Wykładowca akademicki (prawo podatkowe,

procedura podatkowa, prawo finansowe, prawo finansów publicznych, finanse samorządowe). Nieetatowy

pracownik Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, prowadzi studia

podyplomowe. Szkoleniowiec współpracujący z: DK Szkolenia, Regionalna Izba Obrachunkowa, Wektor

Wiedzy, Krajowa Izba Podatkowa, Finanse Publiczne, TaxA Consulting, Vulcan, Presscom, FRW Media Group,

AKK, B&K Doradztwo i wielu innych.

 

Część 2: 04.03.2020

Dbamy o to aby szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników. Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową, w małych grupach (maksymalnie do 25 osób), opartą na aktywizacji uczestników szkolenia, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, pracę indywidualną, Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie, omawiają różne przypadki, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

Korzyści dla uczestników:

Uczestnicy szkolenia poznają rozwiązania praktyczne dotyczące problemów prawnych, finansowych i organizacyjnych związanych z prowadzeniem  gospodarki finansowej samorządowych zakładów budżetowych.

Program szkolenia:

  1. Podsumowanie zagadnień związanych z zamknięciem  ksiąg rachunkowych 2019 roku omawianych podczas jesienno-zimowej edycji szkoleń 2019/2020 w kontekście sprawozdań finansowych za 2019 rok .
  2. Plan finansowy samorządowego zakładu budżetowego na 2020 rok w kontekście konieczności dokonania jego zmiany po zatwierdzeniu sprawozdań finansowych za rok 2019 z w pozycji „stan środków obrotowych na początek roku” do jego rzeczywistej wartości wynikającej z bilansu i ksiąg rachunkowych.
  3. Istota funduszu obrotowego i funduszu w majątku trwałym w świetle przeksięgowań końcowo-rocznych po zatwierdzeniu sprawozdań finansowych za 2019 rok.
  4. Transakcje handlowe w pytaniach i odpowiedziach – Czy możliwe jest zdroworozsądkowe podejście do problemu?
  5. Wybrane (trudne i niestandardowe) przypadki ewidencji środków trwałych w budowie na koniec roku budżetowego
  6. Ewidencja środków trwałych i wyposażenia w pytaniach od uczestników edycji szkoleń jesień-zima 2019/2020.
  7. Pytania od uczestników – bieżące rozwiazywanie problemów i dyskusja (w trakcie całego szkolenia na bieżąco)
  8. Zwrot VAT z urzędu skarbowego w księgach samorządowego zakładu budżetowego
  9. Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych w pigułce.

 

Jolanta Skuza

Wieloletnia główna księgowa jednostki sektora finansów publicznych, autorka publikacji z zakresu rachunkowości samorządowych zakładów budżetowych.

 

KOSZT SZKOLENIA:

850 zł netto – udział w 2 dniach warsztatów, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu, 2x lunch, 2x serwis kawowy

 

1350 zł netto – 2x noclegi w pokoju 2-osobowym, udział w 2 dniach warsztatów, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu, 2x lunch, 2x serwis kawowy, kolacja

 

1410 zł netto - 2x noclegi w pokoju 1-osobowym, udział w 2 dniach warsztatów, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu, 2x lunch, 2x serwis kawowy, kolacja

 

 

 

 

Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszenia

na numer faksu 334876905 lub drogą mailową na adres

zgloszenia@dkszkolenia.pl, dkszkolenia@gmail.com

Zobacz wszystkie szkolenia
www.dkszkolenia.pl - dkszkolenia@gmail.com