Szkolenia archiwum
KURS - 4 DNI
(28-29.10.2021 oraz 08-09.11.2021)
RACHUNKOWOŚĆ SAMORZĄDOWYCH ZAKŁADÓW BUDŻETOWYCH
Jesteśmy teraz na etapie sporządzania sprawozdań finansowych za rok 2020. Każdy księgowy wie, ile kłopotów potrafi sprawić choćby jeden błąd w księgach, gdy przychodzi czas na ich sporządzenie. Aby zapobiec niekończącym się poprawkom, potrzebujesz uporządkowanej wiedzy rachunkowej. Ochroni Cię ona przed błędami i da pewność w wykonywanej pracy.
Na naszym kursie uzyskasz praktyczne przykłady dotyczące ewidencji księgowej zdarzeń gospodarczych w samorządowych zakładach budżetowych i prawa bilansowego. Program kursu to efekt współpracy Wykładowcy z naszymi Klientami, którzy konsultowali się z nami w trakcie sporządzania sprawozdań na dzień 31.12.2020r.
Prowadzący:
Absolwentka Politechniki Śląskiej w Gliwicach, Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Legitymuje się certyfikatem uprawniającym do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Posiada wieloletnie doświadczenie trenerskie w zakresie: budżetu JST, budżetu zadaniowego, rachunkowość budżetowej oraz kontroli zarządczej. Wieloletnia główna księgowa jednostek sektora finansów publicznych. Autorka publikacji z zakresu rachunkowości samorządowych zakładów budżetowych
Informacje organizacyjne:
Koszt uczestnictwa jednej osoby 1 300,00 zł w systemie on line
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach (4 spotkania, około 18 godzin), materiały szkoleniowe, certyfikat
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszenia
na numer faksu 334876905 lub drogą mailową na adres
zgloszenia@dkszkolenia.pl, dkszkolenia@gmail.com
ZGŁOSZENIA PROSZĘ O PRZESYŁANIE DO 21.10.2021
DZIEŃ 1:
- Podstawy prawne systemu rachunkowości samorządowych zakładów budżetowych
- Zadania realizowane przez samorządowe zakłady budżetowe
- Zadania rachunkowości
- Budowa polityki rachunkowości z uwzględnieniem przepisów ustawy o rachunkowości i ustawy o finansach publicznych
- Plany finansowe samorządowych zakładów budżetowych i ich metodologia
- Pojęcie stanu środków obrotowych w aspektach
- · Planowania
- · Wykonania
- 7. Sens ekonomiczny funduszu samorządowego zakładu budżetowego
DZIEŃ 2:
- Dlaczego prawidłowa ewidencja i wycena majątku trwałego w samorządowych zakładach budżetowych jest ważna
- Pojęcie aktywów trwałych - źródła prawa
- ustawa o rachunkowości,
- ustawa o finansach publicznych wraz z rozporządzeniami wykonawczymi -
- ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
- siłami obcymi,
- siłami własnymi,
- systemem mieszanym - siłami obcymi i własnymi.
- ulepszenie (rozbudowa, rekonstrukcja, przebudowa, modernizacja)
- adaptację
- wydatki remontowe
- remonty nadzwyczajne
- Ewidencji księgowa środków trwałych w samorządowych zakładach budżetowych według przepisów szczególnych sektora finansów publicznych w zależności od źródeł finansowania. Dotacje celowe na inwestycje
- Wartość początkowa środka trwałego
- Różne sposoby realizacji budowy środka trwałego i ich ujęcie w planie wydatków
- Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych/umorzeniowych.
- Zmiana wartości początkowej środka trwałego
- Nakłady ponoszone w okresie użytkowania środka trwałego w ewidencji księgowej (KSR . 11)
- istota problemu.
- Części składowe i peryferyjne środka trwałego.
DZIEŃ 3:
- Sprawozdanie RB30-S od A – Z
- Rozliczenia międzyokresowe kosztów
- · czynne
- · bierne
- 3. Tworzenie rezerw
- 4. Odpisy aktualizujące należności- podstawy prawne ich tworzenia
- 5. Wycena stanów magazynowych
- 6. Szczególne zasady prezentacji wydatków inwestycyjnych w sprawozdaniu RB30-S w zależności od źródeł finansowania
- 7. Dotacje przedmiotowe do działalności samorządowych zakładów budżetowych
- 8. Prezentacja nadwyżki środków obrotowych w sprawozdaniu RB30-S w zależności od momentu jej ustalenia i odprowadzenia do budżetu
DZIEŃ 4:
1. Zagadnienia i pojęcia z zakresu finansów publicznych i rachunkowości budżetowej w kontekście prawidłowego przygotowania sprawozdań.
2. Wycena aktywów i pasywów na koniec roku w celu sporządzenia budżetowego RB30-S sprawozdań finansowych.
3. Wybrane zagadnienia inwentaryzacji ze szczególnym uwzględnieniem udokumentowania przeprowadzonych czynności i podpisania ostatecznego protokółu.
4. Sprawozdania finansowe:
- · Rachunek Zysków i Strat
- · Bilans
- · Zestawienie Zmian w Funduszu
- · Informacja dodatkowa
5. Wzajemne powiazania sprawozdań finansowych ze sprawozdaniem budżetowym RB30-S
6. Prezentacja nadwyżki środków obrotowych w sprawozdaniach finansowych