790-665 -976
Grafika : drukuj / nie drukuj

Szkolenia archiwum

ZAKOPANE 2021 - ZAKŁADY BUDŻETOWE
2021-09-24

SZKOLENIE – !!! 2 TEMATY !!!

 

 

  1. 1.    VAT PO LIFTINGU W 2021 R. DLA ZAKŁADÓW BUDŻETOWYCH

 

  1. 2.    REPETYTORIUM WIEDZY Z ZAKRESU RACHUNKOWOŚCI SAMORZĄDOWYCH ZAKŁADÓW BUDŻETOWYCH W ASPEKCIE SPORZĄDZANIA SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH ZA 2021 ROK 

ZAKOPANE

22-24.09.2021

 

Temat 1:

VAT po liftingu w 2021 r. Dla zakładów budżetowych

 

I. VAT SLIM 2:
 

1. Określenie momentu ujęcia korekty WNT i importu usług:

 

a) brak przepisów a korekta VAT in minus w imporcie usług i WNT w interpretacjach organów podatkowych,

b) sposób uregulowania korekty VAT in minus od października 2021 r.

 

2. Korekta deklaracji VAT związana z odwrotnymi obciążeniami - likwidacja „szyku rozwartego”:

 

a) skutki orzeczenia TSUE C-895/19 z 18 marca 2021 r. dla podatników VAT - możliwość nienależnie zapłaconego VAT oraz odsetek od zaległości podatkowych,

b) likwidacja przepisów związanych z korektą odwrotnych obciążeń (w tym WNT i importu usług) po upływie 3 miesięcy od końca miesiąca, w którym powstał obowiązek podatkowy.

 

3. Nowe możliwości korygowania deklaracji w związku z opóźnionym odliczeniem podatku naliczonego:

 

a) realizacja prawa do odliczenia poprzez korektę deklaracji po upływie terminu do odliczenia VAT naliczonego na podstawie obecnie obowiązujących przepisów,

b) ułatwienie realizacji prawa do odliczenia poprzez korektę deklaracji po upływie terminu do odliczenia VAT naliczonego na podstawie nowelizowanych przepisów.

 

4. Zmiana przepisów o uldze na złe długi w związku z orzeczeniem TSUE oraz wydłużenie okresu dającego możliwość korekty:

 

a) skutki orzeczenia TSUE C-335/19 z dnia 15 października 2020 r. dla podatników VAT - możliwość korzystania z ulgi na złe długi bez względu na status nabywcy,

b) likwidacja przepisów związanych z ograniczeniami korzystania z ulgi na złe długi ze względu na status nabywcy,

c) wydłużenie czasu na skorzystanie z ulgi na złe długi w wyniku korekty deklaracji VAT.

 

5. Nowe możliwości transferów z rachunku VAT:

 

a) możliwości transferu środków między rachunkami VAT w różnych bankach.

 

6. Wydłużenie terminu złożenia VAT-26 w celu skorzystania ze 100% odliczenia VAT:

 

a) obecne restrykcyjne zasady składania VAT-26 oraz ich negatywne skutki,

b) planowane wydłużenie terminu złożenia VAT-26.

 

7. Dodatkowe możliwości składania oświadczenia o dobrowolnym  opodatkowaniu sprzedaży budynków, lokali i budowli:

 

a) dotychczasowe zasady składania oświadczenia o dobrowolnym opodatkowaniu sprzedaży budynków, lokali i budowli,

b) wprowadzenie dodatkowej możliwości składania oświadczenia o dobrowolnym  opodatkowaniu sprzedaży budynków, lokali i budowli.

 

8. Możliwość korekty deklaracji w przypadku niewykazania importu w procedurze uproszczonej:

 

a) obecne dotkliwe skutki braku możliwości korekty deklaracji VAT w przypadku niewykazania importu towarów w procedurze uproszczonej,

b) planowane zasady korekty deklaracji VAT umożliwiające uniknięcia negatywnych skutków w przypadku niewykazania importu towarów w procedurze uproszczonej.

 

9. Dostosowanie definicji ustawowych do umowy Brexitowej (zapisy dotyczące Irlandii Północnej):

 

a) modyfikacja definicji terytorium Unii Europejskiej w związku z Brexitem,

b) określenie w polskiej ustawie o VAT statusu Irlandii Północnej dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych.

 

II. Faktura ustrukturyzowana:
 

1. Definicja faktury ustrukturyzowanej jako nowego rodzaju faktury elektronicznej.

 

2. Czy wystawianie faktur w formie ustrukturyzowanej będzie dobrowolne czy obowiązkowe dla określonych branż?

 

3. Wystawianie faktur ustrukturyzowanych a akceptacja odbiorcy faktury.

 

4. Określenie momentu wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej.

 

5. Zasady korygowania faktur ustrukturyzowanych:

 

a) czy faktury „tradycyjne” można korygować w formie ustrukturyzowanej?

b) czy faktury ustrukturyzowane można korygować w formie „tradycyjnej”?

c) czy do faktury ustrukturyzowanej można wystawić notę korygującą?

 

6. Czy można wystawić duplikat faktury ustrukturyzowanej?

 

7. Narzędzie do wystawiania faktur ustrukturyzowanych - Krajowy System e-Faktur (KSeF):

 

a) wystawianie faktur w KSeF a możliwość korzystania z dotychczasowych systemów do fakturowania,

b) autoryzacja faktur w systemie KSeF,

c) sposób wyznaczania osób upoważnionych do wystawiania i odbierania faktur w KSeF,

d) obowiązek informowania organów podatkowych o osobach upoważnionych do wystawiania i odbierania faktur w KSeF,

e) sposób odbierania faktur w systemie KSeF,

f) możliwość przekazania faktur nabywcom nie zarejestrowanym w KSeF (tzw. anonimowy dostęp - np. dla nabywców detalicznych),

g) przechowywanie faktur w KSeF - w jaki sposób i przez jaki okres będą przechowywanie daktury w KSeF?

h) zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację Skarbową.

 

8. Udogodnienia związane w wystawianiem faktur ustrukturyzowanych:

 

a) uproszczona możliwość dokonywania korekty VAT in minus po stronie nabywcy i dostawcy,

b) przyspieszony zwrot VAT,

c) automatyczne zapewnienie autentyczności, integralności oraz czytelności faktur,

d) brak obowiązku dostarczania JPK_FA.
 

III. Objaśnienia Ministerstwa Finansów do zasad korygowania podatku VAT od 2021 roku:
 

1. Przypomnienie zasad dokonywania korekty in minus po stronie nabywcy i dostawcy obowiązujących od 2021 roku.

 

2. Spełnienie warunku korekty w świetle objaśnień i przykładów Ministerstwa Finansów.

 

3. Dokumentacja, z której wynika ustalenie warunków korekty w świetle objaśnień i przykładów Ministerstwa Finansów.

 

IV. PREWSPÓŁCZYNNIK INDYWIDUALNY A CIT

 

Szkolenie prowadzi:

Dr Ewelina Skwierczyńska

Menadżer zespołu podatkowego obsługi sektora publicznego w dużej Spółce doradztwa podatkowego; doktor

nauk prawnych w specjalizacji prawo finansowe, absolwentka dwóch fakultetów na Wydziale Prawa,

Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu

polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących podatku od

towarów i usług oraz rozliczeń podatkowych podmiotów sektora publicznego, w tym samorządowego. Autorka

kilkudziesięciu publikacji z zakresu prawa podatkowego. Wykładowca akademicki (prawo podatkowe,

procedura podatkowa, prawo finansowe, prawo finansów publicznych, finanse samorządowe). Nieetatowy

pracownik Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, prowadzi studia

podyplomowe. Szkoleniowiec współpracujący z: DK Szkolenia, Regionalna Izba Obrachunkowa, Wektor

Wiedzy, Krajowa Izba Podatkowa, Finanse Publiczne, TaxA Consulting, Vulcan, Presscom, FRW Media Group,

AKK, B&K Doradztwo i wielu innych.

 

 

Temat 2:

Repetytorium wiedzy z zakresu rachunkowości samorządowych zakładów budżetowych w aspekcie sporządzenia sprawozdań finansowych za 2021 rok

 

1. Organizacja procesu sporządzania sprawozdań finansowych za 2021 rok.

2. Ewidencja księgowa szczególnych zdarzeń gospodarczych wynikających z przepisów sektora

finansów publicznych a sprawozdanie finansowe i sprawozdanie budżetowe RB30-S

samorządowych zakładach budżetowych.

3. Przebieg inwentaryzacji oraz rozliczenie inwentaryzacji - dobre praktyki oraz wskazówki

sprzyjające prawidłowej i sprawnej inwentaryzacji. 

4. Cel i zakres stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie inwentaryzacji drogą

spisu z natury.

5. Ewidencja księgowa szczególnych zdarzeń gospodarczych wynikających z przepisów sektora

finansów publicznych a sprawozdanie finansowe i sprawozdanie budżetowe RB30-S

samorządowych zakładach budżetowych.

6. Wycena aktywów i pasywów na dzień bilansowy.

7. Wynik finansowy w samorządowych zakładach budżetowych.

8. Zasady sporządzania sprawozdania „zestawienie zmian w funduszu” – technika ustalenia

obrotów konta „800 - Fundusz jednostki”.

9. Możliwe typowe błędy i nieprawidłowości w sprawozdaniach finansowych samorządowego

zakładu ze szczególnym uwzględnieniem ujmowania nadwyżki stanu środków obrotowych w

RZiS oraz w Bilansie.

10. Omówienie obowiązujących wzorów sprawozdań finansowych, ich powiązanie z danymi

pochodzącymi z ksiąg rachunkowych prowadzonych przez samorządowe zakłady budżetowe

11. Wzajemne powiazania sprawozdań finansowych ze sprawozdaniem budżetowym RB30-S.

 

Jolanta Skuza

Absolwentka Politechniki Śląskiej w Gliwicach, Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Legitymuje się certyfikatem uprawniającym do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Posiada wieloletnie doświadczenie trenerskie w zakresie: budżetu JST, budżetu zadaniowego, rachunkowość budżetowej oraz kontroli zarządczej. Pełniła funkcje zastępcy Dyrektora w MOPS-ach, również  wieloletnia główna księgowa jednostek sektora finansów publicznych. Autorka publikacji z zakresu rachunkowości samorządowych zakładów budżetowych. Obecnie główny księgowy OPS.

 

KOSZT SZKOLENIA:

1300 zł netto/brutto udział w 2 dniach warsztatów, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu, kontakt z wykładowcą po szkoleniu, zakawterowanie w 2 lub 1 osobowym pokoju, 2xśniadania,2xobiady,2x kolacja, przerwy kawowe

 

Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszenia

na numer faksu 334876905 lub drogą mailową na adres

zgloszenia@dkszkolenia.pl, dkszkolenia@gmail.com

ZGŁOSZENIA PROSZĘ O PRZESYŁANIE DO 31.08.2021

Zobacz wszystkie szkolenia
www.dkszkolenia.pl - dkszkolenia@gmail.com