Szkolenia archiwum
Szkolenie kompleksowe
Podatkowe i rachunkowe zamknięcie roku 2015
Zmiany w przepisach sektora finansów publicznych od 01.01.2016 r.
Zakopane 7-9.03.2016
Hotel Czarny Potok
Adresaci szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do Głównych Księgowych, Księgowych oraz pozostałych pracowników pionu finansowo-księgowego którzy są odpowiedzialni za funkcjonowanie prowadzonych w samorządowym zakładzie budżetowym ksiąg rachunkowych oraz sporządzanie sprawozdań.
Rozpoczęcie szkolenia 7.03.2016 godzina 16:00
Część 1:
- Obowiązujące od 1 stycznia 2016 roku zmiany ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o rachunkowości i zmiany rozporządzenia Ministra Finansów z 5 lipca 2010 roku sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu (...)
- Dotacje przedmiotowe i celowe na inwestycje – ich ewidencja księgowa oraz ujęcie w sprawozdaniach
- Rezerwy na inwestycje w ewidencji księgowej oraz ujęcie w sprawozdaniach
- Jak powstaje i czym jest sprawozdanie budżetowe RB30-S.
- Jak powstaje i czym jest sprawozdanie finansowe.
- Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zamknięciu roku 2015 w kontekście sporządzania sprawozdania RB30-S oraz sprawozdań finansowych bilansu i rachunku zysków i strat oraz ich wzajemnej zgodności i powiązań.
- Płynność finansowa samorządowego zakładu budżetowego - jak kształtować stan środków obrotowych netto w rocznym sprawozdaniu RB30-S w kontekście realizacji zadań w następnym roku budżetowym.
- Czy warto sporządzać korekty sprawozdania RB30-S? (ustawowy, ostateczny czas sporządzenia korekty - czerwiec roku następnego)
- Nadwyżka stanu środków obrotowych.
- Wpływ wadliwego identyfikowania operacji gospodarczych w zakresie wydatków bieżących i majątkowych (inwestycyjnych) w samorządowym zakładzie budżetowym na wynik podatkowy.
- Ewidencja księgowa zdarzeń w zakresie gospodarowania majątkiem trwałym z uwzględnieniem jej w pływu na realizacje planu finansowego samorządowego zakładu budżetowego.
- Sposoby uniknięcia naruszenia dyscypliny finansów poprzez odpowiednie działania w zakresie ewidencji księgowej w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń na koniec roku budżetowego
- Podatek dochodowy – sposób obliczenia przy działalności mieszanej.
- Deklaracja CIT-8 z załącznikami
- Problemy zgłoszone przez uczestników
14. Wydatki strukturalne „w pigułce”
Część 2:
- Przychody podatkowe w ustawie o CIT – omówienie regulacji podatkowych oraz najnowszego orzecznictwa i interpretacji organów podatkowych:
a) przychody rozpoznawane na zasadzie memoriałowej – problematyczne aspekty określenia daty wykonania usługi, wydania rzeczy i zbycia prawa majątkowego,
b) zaliczki i przedpłaty a przychód,
c) przychody rozliczane w okresach rozliczeniowych – moment powstania przychodu,
d) przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej,
e) przychody w naturze oraz z tytułu nieodpłatnego i częściowo nieodpłatnego świadczenia,
f) zaniżenie przychodu podatkowego – skutki na gruncie ustawy o CIT,
g) zasady dotyczące korygowania przychodów z uwzględnieniem zmian od 2016 r. - Koszty uzyskania przychodów – omówienie regulacji podatkowych oraz najnowszego orzecznictwa i interpretacji organów podatkowych:
a) definicja kosztów uzyskania przychodów,
b) koszty bezpośrednie oraz pośrednie,
c) rozliczanie kosztów w czasie, - Wierzytelności, jako koszty uzyskania przychodów (wierzytelności przedawnione, umorzone, odpisy aktualizujące, wierzytelności nieściągalne, zbywanie wierzytelności).
- Kary umowne i odszkodowania (kary z tytułu wadliwego i nieterminowego świadczenia usług i dostaw towarów, kary za przedterminowe rozwiązanie umów).
- Samochody w działalności gospodarczej a CIT:
a) koszty eksploatacji samochodów osobowych (amortyzacja, ubezpieczenia itp.),
b) samochody niestanowiące składnika majątku podatnika (najem, dzierżawa) – zakres „kilometrówki”,
c) samochody służbowe na cele prywatne oraz samochody prywatne na cele służbowe – zasady rozliczeń w aspekcie podatkowym,
d) koszty podróży służbowych (opodatkowanie na gruncie CIT oraz przychód pracowników na gruncie PIT). - Problematyczne zagadnienia związane z amortyzacją środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych:
a) amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, zasady ustalania wartości początkowej, metody i stawki amortyzacji, odłączenie i przyłączenie części składowych i peryferyjnych,
b) remont a ulepszenie, straty w środkach trwałych i likwidacja środków trwałych, rozliczenia dotacji i rabatów, inwestycje w obcych środkach trwałych, koszty zaniechanych inwestycji. - Zmiany Vat 2016 w pigułce (prewspółczynik i centralizacja)
Zajęcia poprowadzi:
Ewelina Skwierczyńska – Senior Tax Consultant I w Tax Advisors Group Sp. z o.o., ukończyła stacjonarne studia doktoranckie na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego w Katedrze Prawa Finansowego. Przygotowuje się do obrony tytułu. Nieetatowy pracownik Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada kilkuletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących podatku od towarów i usług oraz rozliczeń podatkowych podmiotów prawa publicznego, w tym samorządowego. Autorka licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego.
Koszt szkolenia:
1350 zł (materiały szkoleniowe, poczęstunek kawowy podczas szkoleń, wyżywienie, 2x nocleg)
170 zł dopłata do pokoju jednoosobowego
Termin nadsyłania zgłoszeń́: 19.02.2016
Kontakt: Daria Kulig 790-665-967
LICZBA MIEJSC OGRANICZONA, DECYDUJE KOLEJNOŚĆ NADSYŁANIA ZGŁOSZEŃ