FORUM
Finanse, rachunkowość, podatki i sprawozdawczość Samorządowych Zakładów Budżetowych
Międzyzdroje 13-15.06.2016
Hotel Aurora ul. Bohaterów Warszawy 17
Forum ma na celu stworzenie okazji do wymiany doświadczeń wielu specjalistów z zakresu finansów Samorządowych Zakładów Budżetowych. Będzie realizowane w dwóch częściach:
Część 1 – Podatki
Cześć 2 –Rachunkowość
Od dłuższego czasu mieliśmy sygnały od naszych klientów odnośnie konieczności przeprowadzenia cyklu spotkań dyskusyjnych , poświęconych bieżącym problemom, które niekoniecznie objęte są proponowanym zakresem tematycznym przedstawionym w standardowej ofercie. Wynika to z tego, że organizator proponując program nie zawsze ma wiedzę czego Państwo oczekują . Dlatego forum w części , będzie miło formę seminarium. Po zakończeniu zostanie opracowany materiał obejmujący zagadnienia rozwiązywane na bieżąco w trakcie spotkania i zostanie on Państwu przekazany po szkoleniu w formie elektronicznej jako materiał uzupełniający.
Do udziału w Forum zapraszamy Dyrektorów samorządowych zakładów budżetowych, Głównych Księgowych oraz pracowników działów odpowiedzialnych na finanse i sprawozdawczość.
Podczas spotkania omówione zostaną m.in. następujące zagadnienia:
Problematyka szkolenia:
Część 1
a) przychody rozpoznawane na zasadzie memoriałowej – problematyczne aspekty określenia daty wykonania usługi, wydania rzeczy i zbycia prawa majątkowego,
b) zaliczki i przedpłaty a przychód,
c) przychody rozliczane w okresach rozliczeniowych – moment powstania przychodu,
d) przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej,
e) przychody w naturze oraz z tytułu nieodpłatnego i częściowo nieodpłatnego świadczenia,
f) zaniżenie przychodu podatkowego – skutki na gruncie ustawy o CIT,
g) zasady dotyczące korygowania przychodów z uwzględnieniem zmian od 2016 r.
a) definicja kosztów uzyskania przychodów,
b) koszty bezpośrednie oraz pośrednie,
c) rozliczanie kosztów w czasie,
a) koszty eksploatacji samochodów osobowych (amortyzacja, ubezpieczenia itp.),
b) samochody niestanowiące składnika majątku podatnika (najem, dzierżawa) – zakres „kilometrówki”,
c) samochody służbowe na cele prywatne oraz samochody prywatne na cele służbowe – zasady rozliczeń w aspekcie podatkowym,
d) koszty podróży służbowych (opodatkowanie na gruncie CIT oraz przychód pracowników na gruncie PIT).
a) amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, zasady ustalania wartości początkowej, metody i stawki amortyzacji, odłączenie i przyłączenie części składowych i peryferyjnych,
b) remont a ulepszenie, straty w środkach trwałych i likwidacja środków trwałych, rozliczenia dotacji i rabatów, inwestycje w obcych środkach trwałych, koszty zaniechanych inwestycji.
CZĘŚĆ B. VAT
a) zmiany w zakresie odliczania VAT od zakupów wykorzystywanych do celów mieszanych (do działalności gospodarczej oraz do celów niezwiązanych z DG),
b) omówienie obszarów działalności SZB, w przypadku których nowelizacja zmieni zasady dotyczące rozliczania VAT,
c) prawidłowe obliczenie prewspółczynnika dla SZB,
d) odliczanie częściowe VAT a opodatkowanie nieodpłatnego wykorzystania nabytych towarów i usług do celów niezwiązanych z działalnością gospodarczą,
e) korekta odliczeń VAT po zakończeniu roku podatkowego,
a) konsekwencje centralizacji dla SZB
b) prewspółczynnik i proporcja sprzedaży w okresie przejściowym i od 2017 r.
c) kasy rejestrujące - czy trzeba zakupić nowe?
d) korekty VAT-7 za okres sprzed centralizacji
e) odpowiedzialność głównej księgowej SZB za prawidłową centralizację
f) odpowiedzialność głównej księgowej za rozliczenia VAT po centralizacji
i. korekty in plus i in minus,
ii. korekty rozliczane w deklaracji VAT na bieżąco i wstecznie,
iii. warunki i zasady dokonywania korekt.
a) moment powstania prawa do odliczenia na gruncie VAT – aktualne interpretacje organów podatkowych,
b) problemy techniczne z ustaleniem momentu powstania prawa do odliczenia VAT,
c) zasady odliczania VAT w odniesieniu do samochodów służbowych oraz wydatków związanych z ich eksploatacją – aktualne interpretacje,
d) zasady odliczania VAT w przypadku zakupów rozliczanych według mechanizmu odwrotnego obciążenia (złom, odpady, surowce wtórne, laptopy, telefony),
e) korekty podatku naliczonego – zasady ujmowania w deklaracji VAT-7.
a) elementy konieczne faktur,
b) terminy wystawiania faktur,
c) faktury zaliczkowe
d) zagadnienia związane z refakturowaniem (stawka, data sprzedaży, obowiązek podatkowy, marża),
e) anulowanie faktury – aktualne orzecznictwo sądów administracyjnych,
f) błędy w fakturach i konsekwencje dla wystawcy i nabywcy,
g) faktury korygujące a noty korygującej,
h) faktury elektroniczne.
Część 2
Plan spotkania:
13.06.2016
Od 15:00 – zakwaterowanie uczestników w hotelu
Od 15:00 – możliwość indywidulanych konsultacji z Panią Jolantą Skuzą
18:00 – kolacja
14.06.2016
08:00 - Śniadanie
09:00 – 15:00 – szkolenie Część 1
13:00 – obiad
18:00 – kolacja
15.06.2016
08:00 – Śniadanie
09:00-15:00 – szkolenie Część 2
13:00 – Obiad
15:00 – zakończenie szkolenia.
Zajęcia poprowadzą:
Jolanta Skuza
Wieloletnia główna księgowa jednostki sektora finansów publicznych (obecnie główny księgowy samorządowego zakładu budżetowego), autorka publikacji z zakresu rachunkowości samorządowych zakładów budżetowych.
Ewelina Skwierczyńska
Senior Tax Consultant I w Tax Advisors Group Sp. z o.o., ukończyła stacjonarne studia doktoranckie na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego w Katedrze Prawa Finansowego. Przygotowuje się do obrony tytułu. Nieetatowy pracownik Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada kilkuletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących podatku od towarów i usług oraz rozliczeń podatkowych podmiotów prawa publicznego, w tym samorządowego. Autorka licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego.
Koszt szkolenia:
1350 zł (cena zawiera:2x nocleg (pokoje dwu osobowe), wyżywienie (2xśniadanie, 2x obiad, 2x kolacja), poczęstunek kawą w trakcie szkoleń, materiały szkoleniowe)
800 zł (cena zawiera: 2x lunch, poczęstunek kawą, materiały szkoleniowe)
DOPŁATA DO POKOJU JEDNOOSOBOWEGO 220 zł
Termin nadsyłania zgłoszeń́: 13.05.2016
Kontakt: Daria Kulig 790-665-967
LICZBA MIEJSC OGRANICZONA, DECYDUJE KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ!