790-665 -976
Grafika : drukuj / nie drukuj

Szkolenia archiwum

AKADEMIA PODATKOWA SAMORZĄDOWYCH ZAKŁADÓW BUDŻETOWYCH
2016-06-08

Akademia Podatkowa Samorządowych Zakładów Budżetowych

Olsztyn 08.06.2016

Warmińsko – Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.

Plac Gen. Józefa Bema 3*

*Miejsce szkolenia może ulec zmianie

 

Rozpoczęcie szkolenia godzina 10:00

Program szkolenia:

Część I. CITPrzychody podatkowe w ustawie o CIT – omówienie regulacji podatkowych oraz najnowszego orzecznictwa i interpretacji organów podatkowych:

1.      Przychody rozpoznawane na zasadzie memoriałowej – problematyczne aspekty określenia daty wykonania usługi, wydania rzeczy i zbycia prawa majątkowego,

  •      zaliczki i przedpłaty a przychód,
  •      przychody rozliczane w okresach rozliczeniowych – moment powstania przychodu,
  •      przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej,
  •       przychody w naturze oraz z tytułu nieodpłatnego i częściowo nieodpłatnego świadczenia,
  •       zaniżenie przychodu podatkowego – skutki na gruncie ustawy o CIT,
  •       zasady dotyczące korygowania przychodów z uwzględnieniem zmian od 2016 r.


2. Koszty uzyskania przychodów – omówienie regulacji podatkowych oraz najnowszego orzecznictwa i interpretacji organów podatkowych:

a)      definicja kosztów uzyskania przychodów,

b)     koszty bezpośrednie oraz pośrednie,

c)      rozliczanie kosztów w czasie,

 

3. Kary umowne i odszkodowania (kary z tytułu wadliwego i nieterminowego świadczenia usług i dostaw towarów, kary za przedterminowe rozwiązanie umów).

 4. Samochody w działalności gospodarczej a CIT:

a)      koszty eksploatacji samochodów osobowych (amortyzacja, ubezpieczenia itp.),

b)     samochody niestanowiące składnika majątku podatnika (najem, dzierżawa) – zakres „kilometrówki”,

c)      samochody służbowe na cele prywatne oraz samochody prywatne na cele służbowe – zasady rozliczeń w aspekcie podatkowym,

d)     koszty podróży służbowych (opodatkowanie na gruncie CIT oraz przychód pracowników na gruncie PIT).

 5. Problematyczne zagadnienia związane z amortyzacją środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych:

a)      amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, zasady ustalania wartości początkowej, metody i stawki amortyzacji, odłączenie i przyłączenie części składowych i peryferyjnych,

b)     remont a ulepszenie, straty w środkach trwałych i likwidacja środków trwałych, rozliczenia dotacji i rabatów, inwestycje w obcych środkach trwałych, koszty zaniechanych inwestycji.

CZĘŚĆ II. VAT

1. Zmiany w VAT obowiązujące od 1 stycznia 2016 r.:

a)      zmiany w zakresie odliczania VAT od zakupów wykorzystywanych do celów mieszanych (do działalności gospodarczej oraz do celów niezwiązanych z DG),

b)     omówienie obszarów działalności SZB, w przypadku których nowelizacja zmieni zasady dotyczące rozliczania VAT,

c)      prawidłowe obliczenie prewspółczynnika dla SZB,

d)     odliczanie częściowe VAT a opodatkowanie nieodpłatnego wykorzystania nabytych towarów i usług do celów niezwiązanych z działalnością gospodarczą,

e)      korekta odliczeń VAT po zakończeniu roku podatkowego,

 2. Centralizacja w gminie a sytuacja prawnopodatkowa SZB

a)                konsekwencje centralizacji dla SZB

b)               prewspółczynnik i proporcja sprzedaży w okresie przejściowym i od 2017 r.

c)                kasy rejestrujące - czy trzeba zakupić nowe?

d)               korekty VAT-7 za okres sprzed centralizacji

e)                odpowiedzialność głównej księgowej SZB za prawidłową centralizację

f)                 odpowiedzialność głównej księgowej za rozliczenia VAT po centralizacji

 3. Moment powstania obowiązku podatkowego VAT i daty sprzedaży w 2016 r.:

  • prawidłowe określanie momentu dokonania dostawy towaru oraz momentu wykonania usługi,
  • szczególne problemy z rozpoznawaniem obowiązku podatkowego w przypadku usług dokumentowanych protokołami zdawczo-odbiorczymi oraz raportami,
  • obowiązek podatkowy w przypadku usług okresowych,
  • obowiązek podatkowy w przypadku refakturowania,
  • korygowanie podatku należnego:

                                                       i.      korekty in plus i in minus,

                                                     ii.      korekty rozliczane w deklaracji VAT na bieżąco i wstecznie,

                                                    iii.      warunki i zasady dokonywania korekt.

4. Zasady odliczania VAT w 2016 r.:

a)                moment powstania prawa do odliczenia na gruncie VAT – aktualne interpretacje organów podatkowych,

b)               problemy techniczne z ustaleniem momentu powstania prawa do odliczenia VAT,

c)                zasady odliczania VAT w odniesieniu do samochodów służbowych oraz wydatków związanych z ich eksploatacją – aktualne interpretacje,

d)               zasady odliczania VAT w przypadku zakupów rozliczanych według mechanizmu odwrotnego obciążenia (złom, odpady, surowce wtórne, laptopy, telefony),

e)                korekty podatku naliczonego – zasady ujmowania w deklaracji VAT-7.

5. Faktury w 2016 r.:

a)                elementy konieczne faktur,

b)               terminy wystawiania faktur,

c)                faktury zaliczkowe

d)               zagadnienia związane z refakturowaniem (stawka, data sprzedaży, obowiązek podatkowy, marża),

e)                anulowanie faktury – aktualne orzecznictwo sądów administracyjnych,

f)                 błędy w fakturach i konsekwencje dla wystawcy i nabywcy,

g)                faktury korygujące a noty korygującej,

h)               faktury elektroniczne.

Cel szkolenia:

Celem szkoleń z  tematyki „Podatki” jest pogłębienie wiedzy uczestników w zakresie zagadnień podatkowych przepisów VAT i CIT oraz zapoznanie się z przewidywanymi kierunkami zmian przepisów na lata 2016, 2017 i 2018.  Proponowane szkolenie obejmuje zagadnienie uwzględniające  wątpliwości interpretacyjne w zakresie zmian w roku 2016,  związanych głównie z stosowaniem pre-współczynnika odliczenia podatku naliczonego związanego z czynnościami niepodlegającymi podatkowi VAT oraz wyjaśnienie, w jaki sposób wpłyną one w praktyce na rozliczanie Vat w samorządowych zakładach budżetowych. W trakcie szkolenia uczestnicy utrwalą oraz zdobędą  praktyczną wiedzę, która ułatwi  podatnikom prawidłowe ustalanie kwoty należnego podatku dochodowego od osób prawnych (CIT).

 

Zajęcia poprowadzi:

Ewelina Skwierczyńska – Senior Tax Consultant I w Tax Advisors Group Sp. z o.o., ukończyła stacjonarne studia doktoranckie na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego w Katedrze Prawa Finansowego. Przygotowuje się do obrony tytułu. Nieetatowy pracownik Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada kilkuletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących podatku od towarów i usług oraz rozliczeń podatkowych podmiotów prawa publicznego, w tym samorządowego. Autorka licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego.

 

Koszt szkolenia:

370 zł (cena zawiera: lunch, poczęstunek kawą, materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu)

Termin nadsyłania zgłoszeń́: 01.06.2016

Kontakt:          Daria Kulig   790-665-967

Zobacz wszystkie szkolenia
www.dkszkolenia.pl - dkszkolenia@gmail.com