Szkolenia archiwum
BRAK WOLNYCH MIEJSC!!!!
SZKOLENIE
PODATKOWE I RACHUNKOWE ZAMKNIĘCIE ROKU 2016 W SAMORZĄDOWYCH ZAKŁADACH BUDŻETOWYCH
MIEJSCE SZKOLENIA:
ZAKOPANE
Hotel Czarny Potok ul. Tetmajera 20
28-30.09.2016
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników:
- do wprowadzenia nowych rozwiązań związanych ze zmiana przepisów w zakresie podatku VAT
- do zamknięcia roku 2016 w aspekcie rachunkowym i podatkowym ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących składników rocznego sprawozdania, kompletności dokumentacji i analizy sald.
Poruszane podczas spotkania tematy są poświęcone newralgicznym obszarom w prawie. Prowadzący przedstawiają sposoby radzenia sobie z trudnościami w codziennym stosowaniu przepisów prawa finansów publicznych, rachunkowości budżetowej oraz prawa podatkowego. Szkolenie ma na celu przestawienie uczestnikom praktycznych rozwiązań problemów, które pojawiają się w ich pracy.
Adresaci:
Szkolenie adresowane jest do kadry kierowniczej i pracowników pionów finansowo-księgowych sporządzających roczne sprawozdania finansowe w samorządowych zakładach budżetowych oraz osób odpowiedzialnych za podatek VAT.
PROGRAM SZKOLENIA:
DZIEŃ 1: 12:00-18:00
JEDNOLITY PLIK KONTROLNY
I SKUTKI CENTRALIZACJI DLA ZAKŁADÓW BUDŻETOWYCH
– ASPEKTY PRAKTYCZNE VAT, CIT, PIT
CZĘŚĆ I. NOWE ZASADY ROZLICZEŃ PODATKOWYCH W JST
1. Centralizacja w JST – skutki w VAT dla SZB
- analiza SPEC USTAWY O CENTRALIZACJI
- kogo dotyczy i od kiedy musi być prowadzona centralizacja?
- konsekwencje centralizacji dla jednostek organizacyjnych JST
- odpowiedzialność skarbnika za prawidłową centralizację
- odpowiedzialność skarbnika za rozliczenia VAT po centralizacji
- prewspółczynnik i proporcja sprzedaży w okresie przejściowym i od 2018 r.
- kasy rejestrujące - czy trzeba zakupić nowe?
- korekty VAT-7 za okres sprzed centralizacji
- zakres zarządzenia w sprawie konsolidacji rozliczeń VAT w JST
- organizacja procesu zmian, obieg dokumentów i informacji
- podział zadań pomiędzy samorząd i jego jednostki organizacyjne, procedury i instrukcje wewnętrzne
- umowy z dostawcami i nabywcami, faktury sprzedaży i zakupu, korekty faktur
- gromadzenie informacji potrzebnych do przygotowania deklaracji samorządu, odpowiedzialność za rejestry i deklaracje cząstkowe
- audyt wewnętrzny rozliczeń podatkowych jednostki organizacyjnej
- przechowywanie dokumentów
- zadania zlecone z gminy a rozliczenia VAT
- transakcje między jednostką organizacyjną a JST
- transakcje między jednostkami organizacyjnymi
- transakcje między gminą a instytucją kultury
- transakcje między JST a spółka komunalna
- transakcje między JST
- czy gmina będzie przekazywać nadwyżkę VAT naliczonego dla SZB wynikającą z VAT-7 cząstkowej?
2. Zmiany VAT w zakresie JST na lata 2017, 2018 i kolejne.
3. Centralizacja a PIT i ZUS
- kto jest pracodawcą i stroną umowy o pracę?
- Kto jest zleceniodawcą i stroną umowy zlecenia/o dzieło?
- kto po centralizacji jest płatnikiem zaliczek i składek: JST czy jednostka organizacyjna
- PIT-4R
- PIT-11
- PIT-8C
- Analiza interpretacji MF
3. CIT
- co z rozliczeniami CIT po centralizacji?
- Ustalanie wartości początkowej ŚT i WNiP w SZB od 2017 r.
- Korekty VAT-7 a rozliczenia CIT
- Zmiany w ustawie o CIT od 2017 r.
CZĘŚĆ II. JEDNOLITY PLIK KONTROLNY
- 1. JPK - WYBRANE ASPEKTY PRAWNE
- Istota i zakres jednolitego pliku kontrolnego w JST
- Interpretacja ogólna MF dla nie-przedsiębiorców
- Zakres podmiotowy JPK w JST
- Zakres przedmiotowy JPK w JST
- Obowiązkowe prowadzenie ewidencji VAT elektronicznie
- Kto może zwrócić się z żądaniem o JPK? - czynności sprawdzające, kontrola podatkowa, postępowanie kontrolne, postępowanie podatkowe
- W jakim terminie należy przedłożyć JPK na wezwanie organu podatkowego?
- JPK a klauzula obejścia prawa
- 2. JPK - UJĘCIE PRAKTYCZNE
- Kształt strukturalny JPK
- Czy JPK to jeden plik?
- Czy JPK można generować z programów typu excel?
- Rozbudowana struktura podmiotu a JPK. Czy jednostki organizacyjne generują JPK oddzielnie?
- Czy JPK (inne niż JPK_VAT) należy przygotowywać na bieżąco, po każdym zakończonym okresie rozliczeniowym, czy też dopiero na wezwanie organu podatkowego?
- Różne programy księgowe w jednostkach organizacyjnych JST a JPK
- Czy można zaciągać dane z programów magazynowych?
- Jak zaciągnąć dane z kasy fiskalnej?
- Jakie oznaczenia towarów i usług należy stosować na potrzeby JPK?
- Struktura logiczna JPK - analiza pól obowiązkowych, nieobowiązkowych i opcjonalnych
- i. JPK_KR
- ii. JPK_MAG
- iii. JPK_WB
- iv. JPK_VAT
- v. JPK_FA
- Identyfikacja rozbieżności między strukturą logiczną JPK a dotychczasową polityką rachunkowości i praktyką księgową w JST
- Czy wbrew zapowiedzi MF należy zmodyfikować dotychczasowe zasady prowadzenia ksiąg?
- Co w przypadku kolizji przepisów ustawy o rachunkowości lub ustaw podatkowych z polami obowiązkowymi struktur JPK?
- Zasady i terminy przesyłania oraz przekazywania JPK
- Czy JPK może nie przejść weryfikacji oprogramowania interfejsowego MF?
- Czy JPK_VAT można przesłać na informatycznym nośniku danych (pendrive, CD?)?
- Co jeśli JPK nie dotrze do organu podatkowego w terminie?
- JPK a oryginalne dokumenty księgowe
- Odpowiedzialność w JST za JPK
- Pierwsze doświadczenia „dużych przedsiębiorców” w stosowaniu i wysyłaniu JPK
- Korekta JPK
- Sankcje za nieprzedłożenie JPK - ujęcie praktyczne
- Odpowiedzi MF na najczęściej zadawane pytania przez podatników dot. JPK
Pytania uczestników, konsultacje indywidualne
DZIEŃ 2: 9:00-14:00
- Zasady zarządzania finansami w samorządowym zakładzie budżetowym
- Stan środków obrotowych netto w sprawozdaniu budżetowy RB30-S, faktyczny stan środków obrotowych a płynność finansowa zakładu
- Polityka rachunkowości w samorządowym zakładzie budżetowym - szczególne uregulowania (miedzy innymi propozycja ujęcia zaangażowania wraz z otwartą dyskusją).
- Pytania od uczestników.
DZIEŃ 3: 9:00-13:00
5. Zmiana rozporządzenia – Ministra Finansów w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej. z dnia 25 listopada 2015 r. ze skutkiem dla sprawozdań finansowych za rok 2016.
6. Inwentaryzacja - proponowane zmiany w ustawie o rachunkowości.
- Na co zwrócić uwagę przy rachunkowym zamknięciu roku 2016
a) wycena bilansowa aktywów i pasywów;
b) powiązanie sald ze sprawozdaniami finansowymi i sprawozdaniem budżetowym RB30-S;
c) koszty na przełomie roku;
d) informacje uzupełniające do sprawozdania finansowego (zdarzenia po dniu bilansowym)
e) powiązanie sprawozdań finansowych (bilansu, RZiS, zmian w funduszu} ze sprawozdaniem budżetowym RB30-S
8. Środki trwałe, środki trwałe w budowie oraz wartości niematerialne i prawne - wybrane problemy:
a) wycena środków trwałych, środków trwałych w budowie oraz wartości niematerialnych i prawnych - podstawa prawna,
b) zasady wynikające z przepisów prawa a wątpliwości pojawiające się w praktyce, różnice w stosunku do jednostek biznesowych;
c) prezentacja w bilansie aktywów trwałych
9. Odsetki od podatków, niepodatkowych należności budżetowych oraz należności cywilnoprawnych (rodzaje odsetek i ich wysokość - zmiany w przepisach od 1 stycznia 2016 r.; odsetki od niepodatkowych należności budżetowych - analiza stanu prawnego; odsetki w transakcjach handlowych; naliczanie odsetek - czy zawsze jest obowiązkowe; początek i koniec okresu naliczania odsetek
10. Najważniejsze aspekty podatkowego zamknięcia roku 2016
WYKŁADOWCY:
Ewelina Skwierczyńska
Senior Tax Consultant w dużej Spółce doradztwa podatkowego; absolwentka stacjonarnych studiów doktoranckich prawa na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego w Katedrze Prawa Finansowego. W trakcie obrony tytułu. Nieetatowy pracownik Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących podatku od towarów i usług oraz rozliczeń podatkowych podmiotów prawa publicznego, w tym samorządowego. Autorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu prawa podatkowego. Wykładowca akademicki (prawo podatkowe, procedura podatkowa, prawo finansowe, prawo finansów publicznych, finanse samorządowe). Szkoleniowiec współpracujący z: DK Szkolenia, Wektor Wiedzy, Krajowa Izba Podatkowa, Finanse Publiczne, TaxA Consulting, Vulcan, Presscom, FRW Media Group.
Jolanta Skuza
Wieloletnia główna księgowa jednostki sektora finansów publicznych (obecnie główny księgowy samorządowego zakładu budżetowego), autorka publikacji z zakresu rachunkowości samorządowych zakładów budżetowych.
KOSZT SZKOLENIA:
1350 zł (cena zawiera: 2xnocleg, pełne wyżywienie-2xśniadanie,3xobiad,2xkolacja, serwis kawowy w trakcie szkoleń, materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu)
150 zł dopłata do pokoju jednoosobowego
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie wpłaty na konto organizatora (na podastawie faktury proforma), a także przesłanie formularza zgłoszenia na numer faksu 334876905 lub drogą mailową na adres dkszkolenia@gmail.com bądź też wypełnienie formularza online na stronie www.dkszkolenia.pl
ZGŁOSZENIA PROSZĘ O PRZESYŁANIE DO 31.08.2016
LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!!!