Polityka rachunkowości to bardzo ważny dokument w jednostkach sektora publicznego, przy sporządzaniu którego należy uwzględnić przepisy szczególne ustawy o finansach publicznych wraz z rozporządzeniami wykonawczymi.

Odpowiadając na potrzeby rynku uruchamiamy nowy obszar naszej działalności:

Opracowanie polityki rachunkowości w oparciu o indywidualne oczekiwania i potrzeby Klienta. Cena usługi będzie ustalana indywidualnie.

Cena minimalna 2 000 zł.

Obowiązek stworzenia polityki rachunkowości, jak i obowiązek późniejszych aktualizacji takiego dokumentu spoczywa na kierowniku jednostki.

Strona główna » Szkolenia » Szkolenia archiwum

Szkolenia archiwum

JEDNOLITY PLIK KONTROLNY I SKUTKI CENTRALIZACJI DLA SAMORZĄDOWYCH ZAKŁADÓW BUDŻETOWYCH – ASPEKTY PRAKTYCZNE VAT, CIT, PIT
2016-11-25

SZKOLENIE:

JEDNOLITY PLIK KONTROLNY

I SKUTKI CENTRALIZACJI DLA JST, SAMORZĄDOWYCH JEDNOSTEK BUDŻETOWYCH I SAMORZĄDOWYCH ZAKŁADÓW BUDŻETOWYCH

– ASPEKTY PRAKTYCZNE VAT, CIT, PIT

MIEJSCE SZKOLENIA:

Częstochowa

Hotel Mercure ul. Ks.J.Popiełuszki 2*

*Miejsce szkolenia może ulec zmianie

25.11.2016

PROGRAM SZKOLENIA:

09:00 – 14:00

CZĘŚĆ I. NOWE ZASADY ROZLICZEŃ PODATKOWYCH W JST

1.         Centralizacja w JST – skutki w VAT dla SZB

  1. analiza SPEC USTAWY O CENTRALIZACJI
  2. kogo dotyczy i od kiedy musi być prowadzona centralizacja?
  3. konsekwencje centralizacji dla jednostek organizacyjnych JST
  4. odpowiedzialność skarbnika za prawidłową centralizację
  5. odpowiedzialność skarbnika za rozliczenia VAT po centralizacji
  6. prewspółczynnik i proporcja sprzedaży w okresie przejściowym i od 2018 r.
  7. kasy rejestrujące - czy trzeba zakupić nowe?
  8. korekty VAT-7 za okres sprzed centralizacji
  9. zakres zarządzenia w sprawie konsolidacji rozliczeń VAT w JST
  10. organizacja procesu zmian, obieg dokumentów i informacji
  11. podział zadań pomiędzy samorząd i jego jednostki organizacyjne, procedury i instrukcje wewnętrzne
  12. umowy z dostawcami i nabywcami, faktury sprzedaży i zakupu, korekty faktur
  13. gromadzenie informacji potrzebnych do przygotowania deklaracji samorządu, odpowiedzialność za rejestry i deklaracje cząstkowe
  14. audyt wewnętrzny rozliczeń podatkowych jednostki organizacyjnej
  15. przechowywanie dokumentów
  16. zadania zlecone z gminy a rozliczenia VAT
  17. transakcje między jednostką organizacyjną a JST
  18. transakcje między jednostkami organizacyjnymi
  19. transakcje między gminą a instytucją kultury
  20. transakcje między JST a spółka komunalna
  21. transakcje między JST
  22. czy gmina będzie przekazywać nadwyżkę VAT naliczonego dla SZB wynikającą z VAT-7 cząstkowej?

2.         Zmiany VAT w zakresie JST na lata 2017, 2018 i kolejne.

3.         Centralizacja a PIT i ZUS

  1. kto jest pracodawcą i stroną umowy o pracę?
  2. Kto jest zleceniodawcą i stroną umowy zlecenia/o dzieło?
  3. kto po centralizacji jest płatnikiem zaliczek i składek: JST czy jednostka organizacyjna
  4. PIT-4R
  5. PIT-11
  6. PIT-8C
  7. Analiza interpretacji MF

4.       CIT

  1. co z rozliczeniami CIT po centralizacji?
  2. Ustalanie wartości początkowej ŚT i WNiP w SZB od 2017 r.
  3. Korekty VAT-7 a rozliczenia CIT
  4. Zmiany w ustawie o CIT od 2017 r.

 

CZĘŚĆ II. JEDNOLITY PLIK KONTROLNY

  1. 1.      JPK - WYBRANE ASPEKTY PRAWNE
    1. Istota i zakres jednolitego pliku kontrolnego w JST
    2. Interpretacja ogólna MF dla nie-przedsiębiorców
    3. Zakres podmiotowy JPK w JST
    4. Zakres przedmiotowy JPK w JST
    5. Obowiązkowe prowadzenie ewidencji VAT elektronicznie
    6. Kto może zwrócić się z żądaniem o JPK? - czynności  sprawdzające, kontrola podatkowa, postępowanie kontrolne, postępowanie  podatkowe
    7. W jakim terminie należy przedłożyć JPK na wezwanie organu podatkowego?
    8. JPK a klauzula obejścia prawa
  2.  JPK - UJĘCIE PRAKTYCZNE
    • Kształt strukturalny JPK
    • Czy JPK to jeden plik?
    • Czy JPK można generować z programów typu excel?
    • Rozbudowana struktura podmiotu a JPK. Czy jednostki organizacyjne generują JPK oddzielnie?
    • Czy JPK (inne niż JPK_VAT) należy przygotowywać na bieżąco, po każdym zakończonym okresie rozliczeniowym, czy też dopiero na wezwanie organu podatkowego?
    • Różne programy księgowe w jednostkach organizacyjnych JST a JPK
    • Czy można zaciągać dane z programów magazynowych?
    • Jak zaciągnąć dane z kasy fiskalnej?
    • Jakie oznaczenia towarów i usług należy stosować na potrzeby JPK?
    • Struktura logiczna JPK - analiza pól obowiązkowych, nieobowiązkowych i opcjonalnych
    1.                                                        i.      JPK_KR
    2.                                                       ii.      JPK_MAG
    3.                                                     iii.      JPK_WB
    4.                                                     iv.      JPK_VAT
    5.                                                       v.      JPK_FA
  • Identyfikacja rozbieżności między strukturą logiczną JPK a dotychczasową polityką rachunkowości i praktyką księgową w JST
  • Czy wbrew zapowiedzi MF należy zmodyfikować dotychczasowe zasady prowadzenia ksiąg?
  • Co w przypadku kolizji przepisów ustawy o rachunkowości lub ustaw podatkowych z polami obowiązkowymi struktur JPK?
  • Zasady i terminy przesyłania oraz przekazywania JPK
  • Czy JPK może nie przejść weryfikacji oprogramowania interfejsowego MF?
  • Czy JPK_VAT można przesłać na informatycznym nośniku danych (pendrive, CD?)?
  • Co jeśli JPK nie dotrze do organu podatkowego w terminie?
  • JPK a oryginalne dokumenty księgowe
  • Odpowiedzialność w JST za JPK
  • Pierwsze doświadczenia „dużych przedsiębiorców” w stosowaniu i wysyłaniu JPK
  • Korekta JPK
  • Sankcje za nieprzedłożenie JPK - ujęcie praktyczne
  • Odpowiedzi MF na najczęściej zadawane pytania przez podatników dot. JPK

    Pytania uczestników

WYKŁADOWCA:

Ewelina Skwierczyńska

Senior Tax Consultant w dużej Spółce doradztwa podatkowego; absolwentka stacjonarnych studiów doktoranckich prawa na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego w Katedrze Prawa Finansowego. W trakcie obrony tytułu. Nieetatowy pracownik Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących podatku od towarów i usług oraz rozliczeń podatkowych podmiotów prawa publicznego, w tym samorządowego. Autorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu prawa podatkowego. Wykładowca akademicki (prawo podatkowe, procedura podatkowa, prawo finansowe, prawo finansów publicznych, finanse samorządowe). Szkoleniowiec współpracujący z: DK Szkolenia, Wektor Wiedzy, Krajowa Izba Podatkowa, Finanse Publiczne, TaxA Consulting, Vulcan, Presscom, FRW Media Group.

KOSZT SZKOLENIA:

370 zł – cena zawiera: materiały szkoleniowe, poczęstunek kawowy, lunch, certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu

Warunkiem uczestnictwa w  Szkoleniu  jest przesłanie formularza zgłoszenia na numer faksu 334876905 lub drogą mailową na adres dkszkolenia@gmail.com bądź też wypełnienie formularza online na stronie www.dkszkolenia.pl

ZGŁOSZENIA PROSZĘ O PRZESYŁANIE DO 10.11.2016

LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!!!