SZKOLENIE:
VAT, CIT, PIT OD 2017 R. W Jednostkach Samorządu Terytorialnego
oraz
Finanse publiczne w praktyce
Kompendium obowiązujących przepisów. Analiza aspektów prawnych, finansowych i organizacyjnych związanych z prowadzeniem gospodarki finansowej samorządowego zakładu budżetowego od planu do sprawozdań budżetowych i finansowych.
MIEJSCE SZKOLENIA:
Zakopane 8-10.03.2017
Hotel Crocus
Ul. Chałubińskiego 40
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest omówienie istoty kontroli zarządczej w obszarach zarządzania finansami publicznymi dla ustawowych celów realizowanych przez samorządowy zakład budżetowy ze szczególnym uwzględnieniem jej wpływu na prawidłową gospodarkę finansową i sprawozdawczość zakładu
Korzyści dla uczestników:
Uczestnicy szkolenia poznają rozwiązania praktyczne dotyczące problemów prawnych, finansowych i organizacyjnych związanych z prowadzeniem publicznej gospodarki finansowej. Uczestnicy poszerzają wiedzę dwutorowo: w pierwszej kolejności poprzez uczestnictwo w wykładzie interaktywnym, następnie poprzez ćwiczenia warsztatowe zakończone dyskusją na temat uzyskanych efektów. Wykład jak i ćwiczenia przygotowane są przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów polskiego prawa i praktyki jego stosowania. Powyższe połączenie gwarantuje poszerzenie wiedzy, kompetencji jak i horyzontów myślowych.
Metodologia:
Dbamy o to aby szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.
Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie – ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.
PROGRAM SZKOLENIA:
Dzień 09.03.2017 - 09:00 – 14:00
CZĘŚĆ PIERWSZA: PIERWSZE DOŚWIADCZENIA PO CENTRALIZACJI VAT W JST
1. Status prawny JST i jednostek organizacyjnych w VAT po centralizacji
2. Prewskaźnik i struktura - nowe zasady odliczania podatku naliczonego VAT w JST od 2017 r.
3. CENTRALIZACJA - skutki centralizacji VAT w samorządach dla jednostek organizacyjnych
4. Zasady odliczania podatku naliczonego VAT z tytułu nabycia/wytworzenia środków trwałych w okresie od 1 stycznia 2011 r. do 31 marca 2015 r. oraz skutki bieżące tych odliczeń – korekta wieloletnia, 120 miesięczna, przykłady praktyczne
CZĘŚĆ DRUGA: ZMIANY W VAT OD 2017 R.
5. Zmiany w ustawie o VAT od 2017 r. - aspekt JST i jednostek organizacyjnych
6. Rozszerzenie zakresu odwrotnego obciążenia w transakcjach krajowych
7. Nowe zasady zwrotów VAT
8. Zasady składania deklaracji VAT i informacji oraz nowe procedury rejestracji i wykreślania podatników VAT – aspekt JST
9. Zwolnienia z VAT – nowe zasady od 2017 roku
10. Nowe zasady prowadzenia ewidencji VAT od 2017
11. Planowane zmiany w zakresie kas rejestrujących.
12. Klauzula przeciwdziałania unikania opodatkowania w podatku VAT obowiązująca od 15 lipca 2016 r.
CZĘŚĆ TRZECIA. CIT I PIT OD 2017 R. W JST – ASPEKTY PRAKTYCZNE
13. Zmiany w przepisach ustawy o CIT w kontekście zakładu budżetowego
14. Rozliczenia PIT w jednostkach organizacyjnych od 2017 r.
Dzień 10.03.2017 – 9:00-14:00
WYKŁADOWCY:
Dr Ewelina Skwierczyńska
Senior Tax Consultant w dużej Spółce doradztwa podatkowego; absolwentka stacjonarnych studiów doktoranckich prawa na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego w Katedrze Prawa Finansowego. W trakcie obrony tytułu. Nieetatowy pracownik Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących podatku od towarów i usług oraz rozliczeń podatkowych podmiotów prawa publicznego, w tym samorządowego. Autorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu prawa podatkowego. Wykładowca akademicki (prawo podatkowe, procedura podatkowa, prawo finansowe, prawo finansów publicznych, finanse samorządowe). Szkoleniowiec współpracujący z: DK Szkolenia, Wektor Wiedzy, Krajowa Izba Podatkowa, Finanse Publiczne, TaxA Consulting, Vulcan, Presscom, FRW Media Group.
Jolanta Skuza
Wieloletnia główna księgowa jednostki sektora finansów publicznych (obecnie główny księgowy samorządowego zakładu budżetowego), autorka publikacji z zakresu rachunkowości samorządowych zakładów budżetowych.
KOSZT SZKOLENIA:
1350 zł netto – cena zawiera:2 x nocleg w pokoju dwuosobowym, 2x śniadanie, 2xlunch 2xkolacja, materiały szkoleniowe, poczęstunek kawowy, certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu
260 zł netto – dopłata do pokoju jednoosobowego
800 zł netto – koszt szkolenia bez noclegu (cena zawiera: materiały szkoleniowe, poczęstunek kawowy, 2xlunch, certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu)
Agenda spotkania:
8.03.2017 ( Środa) –
Przyjazd uczestników, doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 16:00.
18:00 Kolacja
09.03.2017(czwartek)
8:00 Śniadanie
9:00 Rozpoczęcie szkolenia
12:00 Lunch
14:00 zakończenie szkolenia
18:00 Kolacja
10.03.2017 (piątek)
8:00 Śniadanie
9:00 rozpoczęcie wykładów
12:00 Lunch
14:00 Zakończenie szkolenia
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszenia na numer faksu 334876905 lub drogą mailową na adres dkszkolenia@gmail.com bądź też wypełnienie formularza online na stronie www.dkszkolenia.pl.
Na podstawie przesłanego zgłoszenia zostanie wystawiona faktura proforma, którą należy uregulować przed planowanym szkoleniem.
ZGŁOSZENIA PROSZĘ O PRZESYŁANIE DO 10.02.2017