Szkolenia archiwum
SZKOLENIE:
VAT, CIT, PIT OD 2017 R. W Jednostkach Samorządu Terytorialnego
oraz
Finanse publiczne w praktyce
Kompendium obowiązujących przepisów. Analiza aspektów prawnych, finansowych i organizacyjnych związanych z prowadzeniem gospodarki finansowej samorządowego zakładu budżetowego od planu do sprawozdań budżetowych i finansowych.
MIEJSCE SZKOLENIA:
Lublin 23-24.02.2017
Hotel Campanile
Ul. Lubomelska 14-16
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest omówienie istoty kontroli zarządczej w obszarach zarządzania finansami publicznymi dla ustawowych celów realizowanych przez samorządowy zakład budżetowy ze szczególnym uwzględnieniem jej wpływu na prawidłową gospodarkę finansową i sprawozdawczość zakładu
Korzyści dla uczestników:
Uczestnicy szkolenia poznają rozwiązania praktyczne dotyczące problemów prawnych, finansowych i organizacyjnych związanych z prowadzeniem publicznej gospodarki finansowej. Uczestnicy poszerzają wiedzę dwutorowo: w pierwszej kolejności poprzez uczestnictwo w wykładzie interaktywnym, następnie poprzez ćwiczenia warsztatowe zakończone dyskusją na temat uzyskanych efektów. Wykład jak i ćwiczenia przygotowane są przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów polskiego prawa i praktyki jego stosowania. Powyższe połączenie gwarantuje poszerzenie wiedzy, kompetencji jak i horyzontów myślowych.
Metodologia:
Dbamy o to aby szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.
Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie – ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.
PROGRAM SZKOLENIA:
Dzień 23.02.2017 - 09:30 – 14:30
CZĘŚĆ PIERWSZA: PIERWSZE DOŚWIADCZENIA PO CENTRALIZACJI VAT W JST
1. Status prawny JST i jednostek organizacyjnych w VAT po centralizacji
- zadania publiczne poza VAT;
- czynności z zakresu działalności gospodarczej objętej VAT;
- zasady finansowania jednostek organizacyjnych a VAT;
- obciążenia notami księgowymi i FV
- dyrektywa 112 – status podmiotów sektora finansów publicznych jako podatnika podatku VAT;
- ustawa o VAT - status podmiotów sektora finansów publicznych, jako podatników podatku VAT.
2. Prewskaźnik i struktura - nowe zasady odliczania podatku naliczonego VAT w JST od 2017 r.
- cel wprowadzenia prewskaźnika;
- podmioty obowiązane do stosowania nowych zasad;
- zasady stosowania prewskaźnika;
- rozporządzenie MF – wskazane zasady określenia sposobu obliczenia prewskaźnika odrębnie dla jednostek organizacyjnych;
- wybór indywidualnego prewskaźnika;
- korekty roczne prewskaźnika;
- przykłady praktyczne;
- prewskaźnik a struktura
- prewskaźnik a wod-kan
3. CENTRALIZACJA - skutki centralizacji VAT w samorządach dla jednostek organizacyjnych
- sposób rozliczeń z jednostki organizacyjnymi do końca 2016 r.;
- sposób rozliczeń z jednostkami organizacyjnymi od 1 stycznia 2017 r.
- dopłata do wody i ścieków a VAT od 2017 r.
- dotacje a VAT
4. Zasady odliczania podatku naliczonego VAT z tytułu nabycia/wytworzenia środków trwałych w okresie od 1 stycznia 2011 r. do 31 marca 2015 r. oraz skutki bieżące tych odliczeń – korekta wieloletnia, 120 miesięczna, przykłady praktyczne
CZĘŚĆ DRUGA: ZMIANY W VAT OD 2017 R.
5. Zmiany w ustawie o VAT od 2017 r. - aspekt JST i jednostek organizacyjnych
- sankcje za zaniżenie kwoty zobowiązania podatkowego – 30%, 20%, 100% - kto, kiedy i na jakich zasadach;
- dodatkowe sankcje za zawyżenie kwoty zwrotu lub kwoty do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy;
- sankcje za niezłożenie deklaracji podatkowej i niewpłacenie należności podatkowych;
- warunki umożliwiające uniknięcie sankcji;
- sankcje za wystawianie i posługiwanie się fakturami wystawionymi w sposób wadliwy i nierzetelny.
6. Rozszerzenie zakresu odwrotnego obciążenia w transakcjach krajowych
- nowe towary objęte odwrotnym obciążeniem od 2017 roku;
- usługi objęte odwrotnym obciążeniem od 2017 roku (rodzaje usług, warunki objęcia usług odwrotnym obciążeniem, odpowiedzialność nabywców usług).
7. Nowe zasady zwrotów VAT
- przedłużenie terminu dokonania zwrotu w związku z weryfikacją jego zasadności – nowe uprawnienia organów podatkowych;
- rozszerzony zakres kontroli kontrahentów podatnika deklarującego zwrot VAT;
- nowe zasady przyspieszonego 25-dniowego zwrotu VAT.
8. Zasady składania deklaracji VAT i informacji oraz nowe procedury rejestracji i wykreślania podatników VAT – aspekt JST
- czy od 2017 roku będzie możliwe składanie deklaracji kwartalnych?
- jakie zasady dla rozpoczynających działalność opodatkowaną VAT?
- czy deklaracje będą składane wyłącznie elektronicznie?
- jakie będą nowe zasady składania informacji podsumowujących?
- utrudnienia w rejestracji nowych podatników VAT,
- współodpowiedzialność pełnomocników rejestrujących nowych podatników VAT,
- wykreślanie podatników VAT.
9. Zwolnienia z VAT – nowe zasady od 2017 roku
- nowy limit zwolnienia podmiotowego;
- likwidacja niektórych zwolnień przedmiotowych w zakresie usług finansowych.
10. Nowe zasady prowadzenia ewidencji VAT od 2017
- „rejestry VAT" od 2017 roku – uszczegółowienie zasad prowadzenia ewidencji pod kątem JPK_VAT;
- czy rejestry VAT będą prowadzone wyłącznie elektronicznie?
11. Planowane zmiany w zakresie kas rejestrujących.
12. Klauzula przeciwdziałania unikania opodatkowania w podatku VAT obowiązująca od 15 lipca 2016 r.
CZĘŚĆ TRZECIA. CIT I PIT OD 2017 R. W JST – ASPEKTY PRAKTYCZNE
13. Zmiany w przepisach ustawy o CIT w kontekście zakładu budżetowego
14. Rozliczenia PIT w jednostkach organizacyjnych od 2017 r.
Dzień 24.02.2017 – 9:30-14:30
- 1. Kontrola zarządcza jako narzędzie kierowania i zarządzania samorządowym zakładem budżetowym.
- Odpowiedzialność kierownika jednostki i głównego księgowego za politykę rachunkowości.
- Najczęściej spotykane nieprawidłowości w politykach rachunkowości.
- 4. Współpraca komórek merytorycznych oraz komórek finansowo - księgowych w planowaniu, realizowaniu budżetu oraz sprawozdawczości.
- Wybrane aspekty zamknięcia rachunkowego i podatkowego roku 2017.
- Plan finansowy jako podstawa do prawidłowego gospodarowania środkami pieniężnymi
- Sprawozdanie RB30-S bez tajemnic
- Wydatki strukturalne występujące w jednostkach reprezentowanych na szkoleniu ze szczególnym uwzględnieniem obszarów specyficznych.
- Zbiór zadań – wybrane problemy
WYKŁADOWCY:
Dr Ewelina Skwierczyńska
Senior Tax Consultant w dużej Spółce doradztwa podatkowego; absolwentka stacjonarnych studiów doktoranckich prawa na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego w Katedrze Prawa Finansowego. Nieetatowy pracownik Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących podatku od towarów i usług oraz rozliczeń podatkowych podmiotów prawa publicznego, w tym samorządowego. Autorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu prawa podatkowego. Wykładowca akademicki (prawo podatkowe, procedura podatkowa, prawo finansowe, prawo finansów publicznych, finanse samorządowe). Szkoleniowiec współpracujący z: DK Szkolenia, Wektor Wiedzy, Krajowa Izba Podatkowa, Finanse Publiczne, TaxA Consulting, Vulcan, Presscom, FRW Media Group.
Jolanta Skuza
Wieloletnia główna księgowa jednostki sektora finansów publicznych (obecnie główny księgowy samorządowego zakładu budżetowego), autorka publikacji z zakresu rachunkowości samorządowych zakładów budżetowych.
KOSZT SZKOLENIA:
860 zł netto – cena zawiera:1 x nocleg w pokoju dwuosobowym, 1x śniadanie, 2xlunch 1xkolacja, materiały szkoleniowe, poczęstunek kawowy, certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu
60 zł netto – dopłata do pokoju jednoosobowego
720 zł netto – koszt szkolenia dwudniowego bez noclegu (cena zawiera: materiały szkoleniowe, poczęstunek kawowy, 2xlunch, certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu)
Istnieje możliwość uczestniczenia tylko w jedym dniu szkolenia, wtedy koszt to 400 zł netto.
10% zniżki dla drugiej oraz kolejnej osoby zgłoszonej z jednego zakładu.
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszenia na numer faksu 334876905 lub drogą mailową na adres dkszkolenia@gmail.com bądź też wypełnienie formularza online na stronie www.dkszkolenia.pl.
Na podstawie przesłanego zgłoszenia zostanie wystawiona faktura proforma, którą należy uregulować przed planowanym szkoleniem.
ZGŁOSZENIA PROSZĘ O PRZESYŁANIE DO 15.02.2017